Święta

Do wigilii zostało zaledwie kilka dni, w miniony weekend upiekłam kruche ciasteczka były tradycją w moim rodzinnym domu i nie wyobrażam sobie bez nich świąt. Na liście słodkości mam jeszcze sernik wiedeński, przepadam za jego smakiem. Sekretem udanego sernika jest prawdziwy wiejski ser a sprawdzony przepis znajdziecie na kwestii smaku. Uwielbiam mak, w tym roku zamiast klasycznego makowca planuję upiec drożdżowe bułeczki z makiem. Będą idealne do świątecznego śniadania.

dsc_0008

dsc_0007

dsc_0013

dsc_0027

Podrzucam przepis na proste kruche orzechowe ciasteczka:

Składniki:

250 gram masła .
100 gram cukru (zwykły cukier wymieszałam z cukrem kokosowym).
200 gram zmielonych orzechów ( migdały, laskowe i włoskie).
350 gram mąki pszennej.
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia.
Ekstrakt lub cukier waniliowy.
Garść orzechów laskowych do dekoracji.

Zagniatamy kruche ciasto i formujemy małe kulki. Każdą kulkę delikatnie spłaszczamy i wciskamy po jednym orzechu laskowym. Ciasteczka można też posmarować białkiem żeby ładnie błyszczały.  Pieczemy w temperaturze 180 stopni około 15 minut do chwili aż będę zarumienione.

dsc_0028

dsc_0003

dsc_0081

dsc_0043

dsc_0052

Bluzka Mango
Kardigan Aggi

dsc_0005

dsc_0070

dsc_0004

dsc_0009

Kochani życzę wam cudownych, rodzinnych i ciepłych świąt!

Niech to będzie wspaniały czas !

Całuje,
Florka

 

11 thoughts on “Święta

  1. Dzięki za fajny i prosty przepis na ciasteczka😊 Jak zwykle u Ciebie niezwykle gustownie i klimatycznie. Bardzo lubię tu zaglądać😊 Śliczne zdjęcia!

    Lubię

  2. Mam pytanie: kiedyś w jednym z filmików mówiłaś, że po lecie byłaś u kosmetyczki na oczyszczaniu buźki. Powiedz mi jak ma się teraz Twoja cera, zanieczyszcza się nadal? czy niedoskonałości wróciły tzn czy buzia wróciła do stanu z przed oczyszczania? pytam bo mam wielki problem z zaskórnikami i zanieczyszczonymi porami ogólnie i myślę czy skorzystać z podobnego zabiegu… możesz coś poradzić ? wybrać się czy próbować czegoś na własną rękę ?

    poza tym życzę również ZDROWYCH SPOKOJNYCH ŚWIĄT!
    pozdrawiam

    Lubię

  3. Dziekuje za przepis. Chyba sie skusze. Czy moge liczyc tez na przepi na inne ciasteczka widoczne na zdjeciach. W moim domu piekolo sie tylko prawdziwe dlugodojrzewajace pierniczki a chcialabym sprobowac innych ciasteczkek, ktore moga ucieszyc dzieci.
    pozdrawiam serdecznie – Asia

    Lubię

  4. Florko mogłabyś napisać jak uzyskać taki efekt falowanych włosów ? będę Ci bardzo wdzięczna:) życzę Ci radosnych, spokojnych Świąt

    Lubię

  5. Kurcze, kusi mnie ta Twoja parka z Medicine, tylko nie mam pojęcia jaki rozmiar wybrać. W sklepie stacjonarnym zostały same 40. Ja jestem raczej Twojej budowy. Zastanawiam się dlaczego wzięłaś rozmiar 36? Wydawało mi się, że ta kurtka wypada duża.. Mam dylemat, a nie chciałabym zamawiać jej w dwóch rozmiarach…

    Lubię

  6. Magdo, pytanie nie na temat tego posta ale postanowiłam napisac tutaj aby nie umkneło.
    Przed chwila obejzałam Twój filmik dieta bez diety. Wspomnialaś ze jesz 3 posiłki dizennie czy czasem jadasz przekąski?
    Bardzo proszę, powiedz o której jadasz posiłki zeby tak zbilansowac je i nie być głodnym?
    Mam nadzieję że odpowiesz na ten komentarz.

    Pozdrawiam, Agnieszka

    Lubię

  7. Masz bardzo piękną urodę!
    Po prostu idealna jak dla mnie..
    fotografuję i idealnie pasujesz do moich wizjii we francuskim stylu…mmmm,marzenie! 😀

    Blog bardzo fajny, klimatyczny.. bardzo przyjemnie i szybko mi się czyta Twoje posty!
    Właściwie,same się czytają!
    Jak dla mnie – idealny umilacz czasu!

    Bardzo żałuję, ze weszłam tu tak późno… muszę wszystko nadrobić, noc przede mną długa! 🙂
    Na pewno zostanę na dłużej i niecierpliwie czekam na nowe posty!

    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, dużo ciepła, Agnieszko! :*
    Ściskam!
    – Natalia.

    Lubię

Skomentuj

