Niekosmetyczni ulubieńcy #3

Witajcie z prawdziwej krainy śniegu. Biały puch sypie od kilku dni a krajobraz wokół naszego domy wygląda bajkowo! W dzisiejszym filmiku opowiadam o rzeczach, które doskonale wypełniają długie zimowe wieczory.

dsc_0001

dsc_0005

Nie wiem czy to zimowe przesilenie, ale ostatnio piję więcej kawy niż zwykle. Wyjątkowo smakuje mi mocne espresso ze spienionym mlekiem, cukrem kokosowym i cynamonem. Dobrze, że przed świętami zrobiłam duży zapas cynamonu w laskach. Jego smak różni się od tego z torebki, jest subtelniejszy i przyjemnie podkreśla aromat kawy. Wcześniej nie używałam cukru do kawy z mlekiem, ale od kiedy poznałam cukier kokosowy, nie może go zabraknąć w mojej kuchni.

dsc_0014

Cukier kokosowy to idealny dodatek do kawy, słodkich wypieków, deserów czy owsianek. Ma lekko karmelowy posmak i przyjemny aromat. Posiada niższy indeks glikemiczny od białego i brązowego cukru. Szukajcie go na półkach ze zdrową żywnością.

 0a5c641e7e2e7050b86ff0dc5d55c7b9acd65ebb

W grudniu wieczory spędzaliśmy oglądając doskonały serial The Crown. To produkcja z wysokiej półki i trudno się od niego oderwać. Nie bez powodu serial otrzymał dwa złote globy w kategoriach najlepszy serial dramatyczny i najlepsza aktorka dramatyczna – Claire Foy. Szczególnie zachwycił mnie John Lithgow w roli  Sir Winstona Churchilla. Po obejrzeniu całego sezonu czuję niedosyt.

dsc_0104

dsc_0102

Światło między oceanami M.L. Stedman to poruszająca powieść od której trudno się oderwać. Wzrusza, dotyka i chociaż podczas czytania uroniłam kilka łez nie nazwałabym jej łzawym melodramatem. Może nie jest to najwyższy kunszt powieściopisarstwa, ale moim zdaniem autorka pisząc pierwszą powieść stworzyła niezwykle melancholijny klimat i ciekawą fabułę. Warto spędzić z nią zimowy wieczór.

dsc_0078

dsc_0060

dsc_0023

dsc_0029

Ostatnią perełką ostatnich tygodni jest płyta tribute to Andrzej Zaucha – Obecny. Album zawiera czternaście utworów Andrzeja Zauchy w aranżacji Kuby Badacha i Jacka Piskorza. Ta muzyka to prawdziwa uczta dla zmysłów. Mój ulubiony utwór to C’est la vie. Idealna muzyka do słuchania we dwoje!

Całuje,

Florka

7 thoughts on “Niekosmetyczni ulubieńcy #3

  1. A jak ostatnio pisałam Ci na insta, żebyś zrobiła coś w tym stylu, to napisałaś mi, że chyba pomyliłam blogi. Da się zrobić coś fajnego bez gadania w kółko o tym samym? Da się!

    Polubienie

Skomentuj

