Berlin

Kilka dni przed długim weekendem wpadliśmy na pomysł by wybrać się do Berlina. Do tej pory to miasto znaliśmy jedynie z opowieści i filmów. Na początku jadąc przez przedmieścia Berlina zastanawialiśmy się czy na pewno był to dobry pomysł. Szybko jednak okazało się, że to miasto ma wiele do zaoferowania. Berlin przemierzaliśmy głównie na rowerach. Jest to wygodny i stosunkowo tani środek lokomocji. Niemal na każdej ulicy możecie spotkać rowery gotowe do wypożyczenia. Jedyne czego potrzebujecie to specjalna aplikacja (którą najlepiej ściągnąć w hotelu korzystając z darmowego wifi). Drugą dobrą opcją jest korzystanie z komunikacji miejskiej. Wystarczy mapa i całodniowy bilet, który kosztuje 7 euro. Najbardziej charakterystyczne punkty zwiedzania Berlina to Brama Brandenburska, siedziba Reichstagu, Checkpoint Charlie, Aleksanderplatz. Warto wybrać się na Wyspę Muzeów – to jeden z najważniejszych kompleksów muzealnych świata z największymi dziełami światowych artystów. Miejsce, którego nie można pominąć to Pomnik Muru Berlińskiego oraz Pomnik Pomordowanych Żydów Europy. Odwiedziliśmy też Muzeum Żydowskie, ale byliśmy nim zawiedzeni. Zdecydowanie ciekawsze jest Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie.

Wieczorami włóczyliśmy się uliczkami Berlina odwiedzając różne knajpki. To miasto oferuje chyba wszystkie smaki świata. Kosztowaliśmy kuchni wietnamskiej, tajskiej, tureckiej, włoskiej i oczywiście niemieckiej.

Pogodę mieliśmy w kratkę, chwilami było naprawdę zimno więc ubierałam się na cebulkę. Granatowa sukienka pochodzi ze sklepu COS a sukienka w kratę jest z Zary.

17 myśli w temacie “Berlin

1. Berlin to moje ukochane miasto ! Jestem w nim praktycznie co roku od 8 lat, a ciągle mam wrażenie, ze poznaje go na nowo. Następnym razem jak się wybierzesz to polecam się przejść pod pomnik żydowski i wejść na kopule Reichstagu (panorama Berlina jest obledna), oraz do Stasi Museum, Niemcy mimo wszystko nie wstydzą się swojej historii więc warto ja poznać z ich strony. W części zachodniej miasta (dworzec ZOO) lepiej trzymaj się blisko swojej męża , ja się tam czułam mało bezpieczna ale miejsce także warte zobaczenia bo pokazuje dwa rozne charaktery tego miasta.

1. Jeśli mowa o Pomniku Pomordowanych Żydów Europy to oczywiście byliśmy tam, odwiedziliśmy też Jüdisches Museum. Niestety na kopułę Reichstagu nie udało się wejść (wejściówki należy bukować z tygodniowym wyprzedzeniem).

2. Oj tak Berlin jest piekny i ma swoj urok,ale jest i mega niebezpieczny niestety i to jego wielki minus. Bardzo szybko ucieklam z tego miejsca-kiedy 5 lat temu w nim zamieszkalam,bo nie jest to miejsce do zycia dla mniw,ale jak najbardziej jest to miejsce do zwiedzania :)))i taki juz dla mnie pozostanie. Wpadam tam jako turystka :)))

3. Super! Takie spontaniczne podróże są najlepsze. 🙂 Jechaliście samochodem, czy transportem publicznym? Na zdjęciach wyglądasz pięknie, choć nie mogę się nadziwić, jak w krótkim czasie zmienił Ci się styl (wiem, że to powtarzam za każdym razem)! 😛 Patrząc na stylizację z sukienką COS pomyślałam, że pasujesz do berlińskiej mody ulicznej. Wyglądasz bardzo stylowo. 🙂

1. Moniko samochodem, własny transport to jednak wygoda. Sukienkę z COS kupiłam w Berlinie i coś czuję, że to będzie moja ulubiona sukienka na jesień 🙂 Pozdrawiam ciepło!

1. Właśnie nie wiem dlaczego my z mężem zawsze wybieramy transport publiczny. Mamy całkiem duży samochód, idealny na podróże, więc czas to zmienić… 😉 A odnośnie COS, ta marka mnie bardzo kusi pięknymi, prostymi krojami, jak będę następnym razem w Warszawie, to może też się na coś skuszę. 🙂 Miłego dnia! :*

4. Ja mieszkam w Berlinie na stale od pol roku i uwielbiam to miasto czuje sie tu jak w domu 🙂 nie do konca polecam zwiedzanie centrum raczej to te dzielnice dalej od centrum maja swoj urok. I mimo ze mieszkam w tureckiej dzielnicy czuje sie tu bardzo bezpiecznie

5. Berlin is always a good idea 🙂 piękne miejsce,do którego chętnie wracam. W sierpniu na Alexanderplatz odbywa się festiwal sztuki ulicznej,który warto zobaczyć. Wyspa Muzeów jest świetna, szczególnie polecam Pergammonmuseum (już samo wejście do pierwszej sali robi ogromne wrażenie). Poza utartymi, turystycznymi szlakami warto odwiedzić Prenzlauer Berg czyli dzielnicę artystyczną i Gruenewald – jedną z bardziej luksusowych dzielnic, położoną w parku (dzielnica ta jeszcze w XIX w. była wysypiskiem śmieci, pisał o tym chociażby Nabokov, dziś to piękna okolica). Warto wybrać się też do Poczdamu (zaledwie dwa przystanki S-bahn od Gruenewaldu), żeby obejrzeć wspaniały kompleks pałacowy

1. Magdaleno to jest parka z Mango kolekcja zimowa z zeszłego roku. Właściwie to jest jej wierzchnia część ponieważ sama kurtka składa się z parki i ocieplanego środka na zimę.